تلاش واشنگتن برای پایان دادن به حملات انصارالله از طریق سلطان‌نشین عمان 

کاخ سفید از طریق سلطان‌نشین عمان با انصارالله در ارتباط است تا از آن‌ها بخواهد که حملات را متوقف کنند.

منابع آگاه به بلومبرگ فاش کردند که کاخ سفید از طریق سلطان نشین عمان و برخی میانجی‌های دیگر با انصارالله یمن در ارتباط است تا از آن‌ها بخواهد حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کنند.

این منابع به بلومبرگ گفتند که به دلیل «اختلافات بین متحدان عرب واشنگتن» تلاش‌های آمریکا برای مقابله با انصارالله یمن -در حالی که آن‌ها به کشتی‌ها در یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان حمله می‌کنند- با مانع بزرگی مواجه است.

به نوشته بلومبرگ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، دو بازیگر مهم درگیر در جنگ طولانی‌مدت یمن، از گروه‌های رقیب علیه انصارالله حمایت می‌کنند و مواضع متفاوت و راه‌های مختلف مقابله با آن‌ها را ترجیح می‌دهند. به عقیده آن‌ها تلاش ایالات متحده برای فرموله کردن موضوع (اقدام از طریق میانجی ها)، شرایط را پیچیده می‌کند.

سخنگوی انصارالله با تایید این ارتباطات به آژانس تاکید کرد: «تا زمانی که اسرائیل جنگ در غزه را متوقف نکند به حملات خود ادامه خواهیم داد.»

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) گفت: دریای سرخ برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌هایی که به اسرائیل مرتبط هستند، امن است. موضع یمن در قبال مردم غزه برآمده از اصول دینی و ملی و اخلاقی است. یمن، اسرائیل را خطری برای دولت‌ها و ملت‌ها و تهدید واقعی برای وحدت امت اسلامی می‌داند و موضوع فلسطین قابل معامله نیست.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است. ۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.

در این راستا، روزنامه پولیتیکو، در گزارشی مدعی شد که آمریکا و اسرائیل در حال بررسی پاسخ نظامی به نیرو‌های مسلح یمن در راستای آن‌چه «حمایت از دریانوردی در دریای سرخ» عنوان کرده‌اند، هستند.

این روزنامه به نقل از یک مقام دولتی آمریکا نوشت: «پنتاگون در روز‌های اخیر ناوگروه تهاجمی یواس‌اس دوایت آیزنهاور را از خلیج فارس به خلیج عدن در مجاورت سواحل یمن منتقل کرده است تا از پاسخ نظامی احتمالی به حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب پشتیبانی کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
امریکا جلوی جهانیان هارت و پورت میکنه پشت پرده پاچه خاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
لعنت به پدر بایدن که حیثیت آمریکا را در جهان مخدوش کرده و به جای پاسخ نظامی هدفمند و کوبنده ، به التماس و مذاکره و مماشات با حوثی های یمن روی آورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اواره البانی الان اواره کجایی؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۷:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر یا ایها الذین آمنو فی کل دنیا حی علی الجهاد حی علی الجهاد فی فلسطین الاسلامی و فی قدس الشریف المعظم منوره حی علی خیرالعمل حی علی خیر العمل . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
ما به عنوان مدعی مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی و منتظران ظهور کی قرار است از جبهه ی حق و مقاومت به صورت عملی و اشکار حمایت کنیم دیگر خجالت میکشیم برادرمان شهید میشوند و ما فقط نظاره گریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
دروازه های شهادت
آخرین اخبار